George's 80cm - final shots

Dan Crawford

Founder
Staff member
Joined
21 Jun 2007
Messages
3,266
Location
Daventry, Northants
kipper said:
very nice mr farmer planter taught you well
Well what a peculiar comment Kipper, i think we will all agree that in a hobby like this it is inevitable that you will pick up ideas and experiences off of each other but to suggest that George "learned" from Planter is a weird one to say the least. Thats not to say that George couldn't learn from Planter. Is there a joke in there somewhere that i might have missed? is so then sorry but that does seem like and really strange thing to say....
 

planter

Member
Joined
7 Nov 2007
Messages
427
Location
Surrey
OMG :oops: Kipper you wait till I see you!!

No offence George just a little dig at me from a certain Chelsea supporter whom I happen to know quite well .....
A man Utd win today will put kipper in his place! Lol

I may live to regret introducing kipper to the site :D

COME ON MAN U
 

planter

Member
Joined
7 Nov 2007
Messages
427
Location
Surrey
Dan Crawford said:
kipper said:
very nice mr farmer planter taught you well
Well what a peculiar comment Kipper, i think we will all agree that in a hobby like this it is inevitable that you will pick up ideas and experiences off of each other but to suggest that George "learned" from Planter is a weird one to say the least. Thats not to say that George couldn't learn from Planter. Is there a joke in there somewhere that i might have missed? is so then sorry but that does seem like and really strange thing to say....
Dont worry Dan kippers a strange kinda guy :D
 

George Farmer

Founder
Staff member
Joined
30 Jun 2007
Messages
7,068
Location
Cambridgeshire
aaronnorth said:
Is that the one for PFK?
Yes. It's being growing in for 7 weeks now and I've made a few, but significant changes. Give it another 4 weeks or so and it'll be ready for the ADA contest deadline...

Dan and Jeremy have seen some recent preview shots.
 

George Farmer

Founder
Staff member
Joined
30 Jun 2007
Messages
7,068
Location
Cambridgeshire
nano said:
Hi George nice looking set up you have there. I was wondering if you could tell me how you got the title EXPERT? Is there some sort of test or exam that we can take to get qualifactions for this wonderfull hobby? Or is this title given to you by the amount of years of experience that you have?
Thanks.

I was given the title, 'expert', by PFK a couple of years ago.

I don't really consider myself an expert, more an enthusiast who is lucky enough to be able to contribute to the hobby in the many ways I try to do.
 

beeky

Member
Joined
21 Aug 2007
Messages
879
Location
Chippenham, Wiltshire
Any chance of a full tank shot now it's not going into the ADA comp or is still under wraps because of Tropica's secret plant? I'm still waiting for their newsletter.
 

George Farmer

Founder
Staff member
Joined
30 Jun 2007
Messages
7,068
Location
Cambridgeshire
beeky said:
Any chance of a full tank shot now it's not going into the ADA comp or is still under wraps because of Tropica's secret plant? I'm still waiting for their newsletter.
We have to wait for the Tropica Newsletter I'm afraid - sometime early June I think.

BTW I've tidied up the last few posts as they were irrelevant to my Journal.
 

REDSTEVEO

Member
Joined
31 Mar 2008
Messages
1,318
Location
Planet Earth
George,

I don't suppose you or anyone out there has any suggestions on how a light like the one you have above the tank could be fitted to a Trigon 190 corner tank?

Cheers,

Steve.

ps Expert :oops: yes I agree you are very modest
 

alexandre

Member
Joined
18 Feb 2008
Messages
69
Location
Frankfurt
Hi George,

Some how, I missed this thread before. Congratulation, especially considering the depth of your tank. You done a really good job, very nice.
 

REDSTEVEO

Member
Joined
31 Mar 2008
Messages
1,318
Location
Planet Earth
milla said:
I don't suppose you or anyone out there has any suggestions on how a light like the one you have above the tank could be fitted to a Trigon 190 corner tank?
Hanging over the tank on wires. Most Luminaires come with hanging kits.
Or can be purchased separately like :

http://www.aquaessentials.co.uk/index.p ... cts_id=839
Thanks Milla,

I was hoping to avoid the hanging from the ceiling method because the plaster of our ceilings is not thick enough or strong enough to support the weight. The last time I did this with my other tank I had to take the carpets up in the bedroom above the tank, lift the floorboards, drill through the ceiling and fit a straight bar under the floorboards to suspend the wires from. :? Not much fun and I dont fancy having to do something like that again in the other bedroom above where the tank is now. Any other suggestions? :idea:

Cheers,

Steve
 

LondonDragon

Administrator
Staff member
Joined
21 Feb 2008
Messages
10,933
Location
London
REDSTEVEO said:
Any other suggestions? :idea:
Shelve brackets on the wall and then hang the cord from that ;) There are some nice looking one in brass finish that could do the trick ;)
 

REDSTEVEO

Member
Joined
31 Mar 2008
Messages
1,318
Location
Planet Earth
Shelf brackets 8) I think you might have to draw me a picture I'm crap at DIY :lol:

Good suggestion though :idea: You have got me thinking now.

Cheers,


Steve.
 

LondonDragon

Administrator
Staff member
Joined
21 Feb 2008
Messages
10,933
Location
London
REDSTEVEO said:
Shelf brackets 8) I think you might have to draw me a picture I'm crap at DIY :lol:
Good suggestion though :idea: You have got me thinking now.
Cheers,
Steve.
All you have to do is get one that sticks out enough for the position of the lights, there are a lot of sizes available, something like this:









Just some examples, there are so many options you just have to measure how much they must come foward and then go to a few stores and have a look at whats available.
 
Top